Home → Analizy → Zagrożenia → Ogólne zagrożenia → Fałszowanie numerów dzwoniącego - ciąg dalszy
Fałszowanie numerów rozmówcy stało się skutkiem ubocznym technologii VoIP, po tym jak hakerzy odkryli sposoby wykorzystania mało rygorystycznych operatorów VoIP do manipulowania danymi wysyłanymi wraz z rozmową telefoniczną, tak aby osobie odbierającej telefon wyświetlał się określony numer dzwoniącego. Od 2004 roku usługa ta oferowana był przez kilka firm internetowych, które sprzedawały ją jako specjalne narzędzie dla prywatnych detektywów chcących ukryć swoją tożsamość. Wkrótce jednak z technologii tej zaczęły korzystać także inne kategorie osób, oszuści i szkodliwi użytkownicy, którzy odkryli, że może ona być pomocna w popełnianiu oszustw.
To wszystko, jak również przypadek kongresmena Tima Murphy'ego, który w zeszłym roku padł ofiarą fałszowania numerów dzwoniącego, prawdopodobnie przyspieszyło prace nad ustawą. W nagłośnieniu sprawy pomogła również Federalna Komisja ds. Komunikacji, która wszczęła dochodzenie w sprawie usług fałszowania numerów dzwoniącego. Według Komisji, usługi te naruszają ustawę Federal Communications Act. Osobne dochodzenie prowadzi prokurator generalny stanu Floryda, który w marcu wystosował wezwania do sądu wobec 5 witryn oferujących takie usługi. Powszechnie uważa się, że fałszowanie numerów dzwoniącego może sprzyjać kradzieży tożsamości, która obecnie jest jednym z największych problemów jeśli chodzi o bezpieczeństwo klientów. Politycy wierzą, że ustawa umożliwi podejmowanie szybkich działań wobec osób nadużywających usługi fałszowania numerów dzwoniącego. Niektórzy jednak uważają, że przed podjęciem działań legislacyjnych należy przeprowadzić pełne dochodzenie w tej sprawie, aby nie zakazywać czegoś, co w niektórych sytuacjach może być korzystne dla klientów.
Źródło:![]() |
Analizy
Blog